fredag 18 februari 2011

En prinsessa är född och en liten ängel har lämnat oss

Sally fick två flickor på förmiddagen den 16 februari. Båda två föddes utan några problem med fötterna först. Den första letade snabbt upp en spena och började suga. Sally väntade två timmar mellan ungarna. När den andra blivit torr så började den första att låta konstigt när hon andades och jag funderade på vad det kunde vara. Efter några konsulterande samtal så förstod jag att hon fått fostervatten i sina lungor. Trots att man gör allt för att detta inte ska ske. Nu insåg jag att jag skulle förlora henne. Jag och Sally förberede oss för att ta farväl. Strax innan hon gick bort tog Sally sina tassar på var sida om hennes ansikte och bara tittade på henne. Hon förstod... och mina ögon fylldes med tårar.

2 kommentarer:

Katja sa...

"Sally sina tassar på var sida om hennes ansikte och bara tittade på henne. Hon förstod... " Sally är en väldigt kloka kattmamma. Jag hoppas att jag skrivade det riktigt. I wish all the best for Sally och den lilla prinsesa.

Anonym sa...

Vackra, kloka Sally...
Så fantastiskt vackert och ofantligt sorgligt på samma gång.